Tinta Xinesa, Tibidabo i Carretera de les aigües

DIUMENGE 01/11/2015
Preguntes Frequents: FAQ

La idea de fer aquesta sortida té el seu origen en visitar la expo de tinta xinesa que es fa el centre d'informació de Collserola on una biker hi participa.

Com que el centre d'informació està en la Falda Nord de Collserola (baixador de Vallvidrera) decidim anar en tren i amb les bicis per fer despres de la visita un Tibidabo i ja que estem un Montjuic per la Ronda Verd de Barcelona que no vam fer el 1 de Maig: Esplugues, Hospitalet i Montjuic.

Així ens posem en marxa a les 8 del matí agafant el tren a Vva fins a Passeig de Gràcia i en bici baixem per un Paseig de Gràcia desert per anar a buscar els Ferrocarils en Plaça catalunya que agafem fins al baixadaor de Vallvidrera.

Iniciem el camí en bici per Collserola pujant pel Torrent de la Budellera i Santa Maria de Vallvidrera per arribar al centre d'informació del parc on, a més a més de veure l'expo esmorzem.

Continuem pujant cap al Tibidabo pel Turó d'en Ferrer i el Turó dels Mussols fins al Coll de Gravat on camviem de pista i ens dirigim, ja pràcticament plà, pel Coll de la Vinassa cap a Tibidabo. Collserola en estat pur amb grans vistes de la part de darrera de Tibidabo.

Arribem a Tibidabo i despres de les fotos de rigor i un refrigeri en la plaça continuem camí iniciant la baixaxa cap el Coll d'Erola i agafant la desviació de Can Borni a l'alçada del Coll de la Mola. Passem pels Vivers de Can Borni i deixem la pista de baixada per agafar el Camí de Carena en direcció al Barranc dels Penitents fins al Turó de Collserola on connectem amb Carretera de les Aigues en direcció a Esplugues: Pla del Maduixer, Funicular de Tibidabo, Font de Betlem, Funicular de Vallvidrera, diferents miradors, Coll de Finestrelles i finalment Font de la Mandra en Plaça Mireia. Tot ben plà amb magnífiques vistes sobre la ciutat.

En Plaça Mireia, i pel Torrent de Sant Pere Martir, iniciem el descens però en comptes d'anar cal a Sant Joant de Deu per buscar la Diagonal agafem la ronda verda que ens durà a Montjuic per Esplugues, Hospitalet Bellvitge i Zona Franca. No cal parlar gaire d'aquest troç; sols dir que és un carril bici ficat amb 'calçador' i mal senyalitzat amb múltiples discontinutiats que no és agradable de fer.

Arribem a la base de Montjuic per la Mare de Déu del Port i iniciem la pujada pel Carrer del Foc desviant-nos a esquerra, seguint la Ronda Verda, per passar pel camp de rugbi de La Foixarxa i entrar en l'Avinguda de l'Estadi, Entrem a visitar el complex olimplic i continuem camí en direcció Miramar on gaudim dels dos miradors: sobre Poble Sec i sobre el port.

Continuem per la Ronda Verda baixant pels Jardins de Mossèn Costa i Llovera i quan ja hem fet tota la baixada, a punt de a punt de connectar con el Passeig Colom, ens trobem una tanca que ens barra el pas en meitat de la Ronda Verda. Sembla que això de la Ronda Verda de BCN http://www.rondaverda.cat/es/que-es-la-ronda-verda.php té més -en el troç que hem fet- de gran operació propagandistica que de camí per ciclistes. La veritat és que no vam trobar-nos a ningú que la estigues fent. Els hi he escrit informant d'aquesta incidència i donat-los la meva opinió general del troç Esplugues-Hospìtalet-Bellvitge.

Tornem desfet camí tornant a pujar i no ens queda més remei que anar per carretera fins la Plaça de les Drasanes i despres pel el Moll de la Fusta i arribem al nostre destí final: La Barceloneta. Paella i tornada en tren desde l'Estació de França cap a Vva.

Tot seguit, el 'petit' reportatge fotogràfic