Ermita de la Trinitat Vallcarca i Campdasens

DIUMENGE 05/04/15
Preguntes Frequents: FAQ
Volta llarga pel Garraf. Preparació per 'La Portals'

Vva, Clos la Plana, Puigmoltó, Sant Pere, Mas Alba, Fita, Ermita de la Trinitat,, Rierra de Vallcarca, Serra de la Costa, Campdasens, Can Lluça, Can Planas, Fita  Vva

56Km

aprox +1300m acum

Fonamentalment pista

Track aquí
A l’hora indicada ens trobem 6 bikers per fer aquesta sortida ben llarga i maca que alhora ens ha de servir com entrenament per la de la propera setmana: la portals: http://bisija.blogspot.com.es/2015/02/la-portals.html

No obstant això, altres 5 bikers de bisija es troben per fer una sortida una mica més curta de la que no es fa entrada al blog.

Comencem ben puntuals perque els 55 km i +1250m que tenim per davant per alguns dels que pedalem és una fita important.

Direcció a Clos la Plana on fem un reagrupament amb els que no van ser puntuals per si algú més s’anima a fer la larga, però no. Continuem els 5 inicials

Pel corriol que surt de Els Cocons arribem a Puigmoltó perdent una biker en mig del bosc per separar-se molt del grup.

Volta enrera, trucades telefòniques i finalment la trobem.

Mal inici de sortida, però al final ha estat l’únic incident de la mateixa.

Per la Plana de Can Coll ens apropem a Sant Pere de Ribes i sortim de la població per Can Quadres de la Timba en direcció a Ca l’Escolà, Casa de la Carreretera i finalment Mas Alba.

Fem la pujada al Coll de la fita

I iniciem el camí de l’Ermita de la Trinitat per la Serra del Gafarró i la Penya del Llamp (màxima alçada) passant per l’antena de comunicacions.

Arribem finalment al Turó de la Trinitat amb la seva espectacular Ermita on descansem uns minuts, carreguem d’aigua i donem una volta admirant la bellesa del lloc i les vistes

Desfem el camí fins a trobar de nou el Camí de Sitges a la Plana Novella i en direcció a la Plana Novella, a l’alçada de la Penya de l’Àliga, prenem la desviació cap a Mas Quadrell per anar a buscar la Riera de Vallcarca

La Riera de Vallcarca ens porta entre pins, i de baixada, fins a la fàbrica de ciment on agafem el Camí de Campdàsens

Iniciem la pujada de la Serra de la Costa fins a Ca l’Amell  i continuem per Can Robert i Can Fontanilles fins els Plans de Campdàsens i, finalment, Campdàsens on esmorzem.

Sortim de Campdàsens en direcció Nord cap El Collet. Superat aquest, baixada a can Lluça i,en direcció Oest, agafem el Fons de Can Lluça que ens durà fins la Casa Vella.

Continuem camí deixant a la dreta la desviació al Colelt de Vallgrassa per anar a Can Planes i pels seus camps, el Fondo i Pla de les Llenties, La Casa Nova i el Turó dels Boixos; tornant al Cami de Sitges a la Plana Novella.

En aquesta ocasió en direcció a Sitges per tornar des del Coll de la Fita pel mateix camí pel que vam arribar al Garraf.
Abans de tornar però, una darrera parada a l’ombra de la Penya de l’Àliga, en el Pla d’en Sonya, per divisar la Plana Novella cap a l'Est, el Coll de la fita a l’Oest i en direcció sud la immensitat de l’àrea del Garraf que hem fet; amb Vallcarca i la Serra de la costa en el centre, l’Ermita de la Trinitat a la dreta i l’àrea de Campdàsens i Mas Lluça a l’esquerra.

Per qualificar la sortida en una sola paraula: Extraordinària.

Una darrera cosa:
Enhorabona a Xavi que és la primera vegada que pedala amb nosaltres. Un plaer compartir la sortida amb tu. Esperem veure't en moltes més.