Santuari del Foix i camins de Fonts

DIUMENGE 10/05/15
Preguntes Frequents: FAQ

Alt Penedes:

Pelags de Vilobi, El Cosconar, Planot de la Pineda i Moli de la Pineda, Santuari del Foix, Corriol de la Cova de la Verge, Mare de Deu del Foix, Les Dous, Cami de les Fonts de Torrelles de Foix, Sant Joan de Lledo Camí de la Font de la Salud de Sant Martí Sarroca i de nou Pelecs de Vilovi.

Track aquí,amb el nom 150510 Pelags Santuari i Fonts

38Km i +920m acum.
Algun corriol tècnic

Ens trobem a l'estació de Vilanova per anar cap a Vilobí en cotxe i iniciem la ruta en el paratge dels Pèlecs (C/dels Talls)

Entre els pèlags pujem la muntanya del Picolís des d'on divisem el pelag gran i baixem per la Muntanya de Can Soguesfins a trobar-nos amb el Rio Foix.

Direcció Nord, entre el Riu Foix i el Trrent de Can Miret arribem a l'Ermita de Sant Sadurni

Continuem en direcció Nord amb Sant Martí a la dereta, i Montserrat a l'esquerra a buscar El Cosconar on comencem a toca aigua del Foix passant varies vegades d'una banda a l'latra del Riu.

I arribem al paratge del Pèlags de les Nenes, de les Valls, la Font del Pèlag i el Pèlag de la Font. Magnífic

Iniciem la pujada al Santuari del Foix pel Camí de Cal Rosell de les Bassegues a les Valls del Foix. No es broma, així es diu la pujada.

I, en Cal Rossell de les Bassegues, cap al Santuari i el Tossal del Foix

Santuari del Foix

Baixada pel corriol impossible del Parking i proper destí la Font de les Dous

Font de les Dous i Salt de les Dous

Iniciem el cami de les Fonts de Torrelles que va paral.lel a la Riera de Pontons: Font de Covens, Font de l'Omeda i aribem a Torrelles de Foix

De Torrelles en direcció a Sant Martí  i en paral.lel a la riera de Pontns es trobem San Joan de Lleó i la Font de la Salut.

Camí de la Font de la Salut entre el Turó de l'Artiga i el Castell de Sant Martí, Literalment: per sobre de la Riera de Pontons

I finalment deixem enrera Sant Martí en direcció a Viloví arribant per Cal baró i Can Carbó i arribant-nos, abans de marxar, a tocar l'agua del Pèlag Gran on la penya estava banyant-se

Sortida molt espectacular amb visita a tot el milloret de l'Alt Pendes i amb dinar final a La Bleda... però com diu l'Historia interminable: 'Eso es otra historia'