Granja d'Ancosa, dia 2: Santes Creus, Les Pobles, Selma, Pla de Manlleu, Pontons

DIUMENGE 15/03/15 (Dia 2)
Preguntes Frequents: FAQ

Santes Creus, Selma, Pla de Manlleu i Pontons

28Km
+973m acum
-700m acum

Track aquí

En groc la ruta de dissabte (Dia 1) en verd la de diumenge (Dia2)

Aconsellats pel nostre guia, fem una modificació de la ruta per fer-la una mica més suau

Sortim puntuals de Santes Creus en direcció NE per la Plana dels Frares

De nou vista magnifica sobre l'Alt Camp: La Serra per la que vam baixar el dia anterior, Castell de Selmella, Castell de Saborella, Comaverd (que ens transporta a la duresa de la Ruta del Cister feta da uns mesos),  Coll de Cabra, Tossal Gros, Pla de Santa Maria, Valls, etc.

Pero avui toca remuntar el Torrent del Miracle, en direcció NE cap a Selma. Primera Fita, Les Pobles

Deixades Les Pobles enrera i a l'ombra del Puig del Miracle entrem en el Torrent del mateix nom

La Masó i direcció a Portella deixant el Torrent del Miracle per accedir al poble abandonat de Selma passant entre el Puig del Colomer i el Puig de les Forques. Pujades fortes i amb dificultad extra de rodes enfangades per la pluja de la nit anterior (Granissada en aquesta alçada que encara es conserva en bastants llocs)

Selma, Impressionant

I baixada al Pla de Manlleu on esmorzem

Deixem el Pla de Manlleu en direcció N cap a Pontons travessant la Plana del Pla de Manlleu plena de vinyes que estan a més de 500m d'alçada. Al final del Pla, gir NE a buscar el Coll de la Creu de Sapera i a continuar pujant.

I del Coll, per una pista asfaltada que el guia va coneixer per un conterrani, cap a Pontons

Final de sortida al mateix lloc on l'haviem començat el dia anterior  sense cap incident i ben carregats d'energia per la fita realitzada