Pantà del Gaià i Desembocadura del Gaia

i Torredembarra

41 Km
700 m+ acum

Iniciem la ruta al Alpha-Omega de la platja de Torredembarra els que arribem aviat i passem per l'estació per buscar els tardons ;-)

Ens endisem en el nucli de Torredembarra i ens trobem amb el primer castell del dia, Castell de Torredemebarra

Abandonem Torredembarra en direcció Nord cap a el Castell de Montornès i l'ermita de la Mare de Deu de Montornès

La Pobla de Montornès

Seguim en direcció Nord Fins a la Nou de Gaià on visitem els seus miradors i el tercer castell de la Jornada: El Castell del Baró de les Quatre Torres

Continuem direcció Nord cap a Vespella de Gaià i visitem l'ermita de Sant Miquel de Vespella i el  quart castell de la jornada: El Castell de Vespella

I de nou en direcció Nord per arribar al punt més alt de la ruta. El pic de 'Lo Mas Blanc'

Grans vistes del Tarragones: Vespella, La Nou, Torredembarra, Constantí, Reus ...

Del Pic, direcció Oest i per sobre de la carena cap a la presa del Pantà de Gaià

I despres de creuar la presa, direcció Sud, per corriols, a buscar El Catllar

On Trobem el cinqué castell del dia: els Castell de El Catllar

Dinem a El Catllar i en reanudem la marxa baixant per la llera del Gaià. Ardenya, La Riera de Gaià i al final: Tamarit

Sisé castell de la jornada: Castell de Tamarit

Ara, en direcció Est i per la sorra, ens trobem la desembocadura del Gaià en l'espai protegit de la platja de Tamarit:

I, amb el Castell d'Altafulla al fons, acccedim a la platja d'Altafulla

Ccontinuem en direcció Est per la costa, per acantilats i camins plens de pedra en direcció al Far de la Punta Galera i Torredembarra despres.

Final de sortida a la Platja de Torredembarra d'on haviem sortit pel matí