Collserola: Des de Plaça Mireia a Torre Baró

Aprox 33 km i 800m + acum
Pista i Carretera
Fortes pendents (20%)
Ritme viu per tornar aviat.

Preguntes Frequents: FAQ

Puntualment ens trobem a l’estació per agafar el tren a BCN. Sóm 3 valents i una valenta.
Arribem també puntualment a Sants Estació on ens trobem amb el darrer membre de l’expedició.

Fred intens però el sol comença a verure’s. Anem en direcció a zona universitària de la Diagonal i parem a fer un altre esmorzar al costat del hotel Princesa Sofia. Des d’allà ja intuim alguns troços de la Carretara de les Aigües i en concret el seu mirador més a l’Oest: El mirador del Xipres.

Reposades forces tornem a pujar-nos a la bici i travessant el Parc Cervantes arribem a la zona de l’Hostpital de Sant Joan de Deu
Iniciem la pujada pel Torrent de Sant Pere Martir al começament de la Carretera de les Aigües: Plaça Mireia d’Esplugues de Llobregat on es troba la Font de la Mandra.

Iniciem la carretera de les Aigües i superant un petiti desnivell passem de la ladera Oest de la Serra de Collserola bordejant el pic de Sant Pere Màrtir al seu costat sud on ens trobem el Mirador del Xipres

A partir d’aquí … tota la pista és un mirador … Vallvidrera, funicular de Vallvidrera, la Font del Mont, La torre Foster, el Tibidabo fins arribar al funicular del Tibidabo i el Pla del Maduixers

Continuem en direcció al Barranc dels Penitents i deixant a la dereta el Turó de Collserola agafem alçada pel C/ Siurana …. Quin carrer …

Fins al Coll de la Mola on prenen direcció Tibidabo

Despres de descansar una estona a Tibidabo, Tornem al Coll de la Mola donant la volta al temple del Sagrat Cor i en dirigim al Coll d’Eroles amb magnifiques vistes sobre Sabadell, Terrassa, La Mola i Montserrat.

Comencem el descens cap a la Torre del Baró per la cara Nord de Collserola per pistes entre diferens turons: Turó de Santa Maria, Turó de Valldaura, etc. fins agafar el segon tram de la Carretera de les Aigues que, amb vistes al velòdrom, Carmel, etc., ens porta a la Torre del Baró.

Baixada de la Torre del Baró amb grans vistes sobre Santa Coloma, Ciutat Meridiana, El Besós, Trinitat etc

I tornada en tren cap a Vva