Ruta del Cister en BTT II (Vallbona de les Monges - Pla de Santa Maria)

Diumenge 16/11
Ruta del Cister II (1)
Vallbona, Rocallaura, Belltall, Fores, Rocafort de Queralt, El Pont d'Armentera, Santes Creus, La Capona i Pla de Santa Maria (2)

Preguntes Freqüents: FAQ

Segon dia de la Ruta del Cister. Avui no matinem perque decidim sortir a les 9:30h de Vallbona. La sortida és, a priori, més senzilla que la d’ahir. Al final som 9 bikers als 8 d’ahir hem de sumar els dos que no havien pogut venir i restar una baixa per lumbalgia.

Total, que ens posem en marxa de nou cap a les 10h des de l’entrada de Vallbona pel GR175 en direcció a Rocallaura.

Pujem el Coll de l’Olla i ens adrecem cap al Turó de l’Isidre des del que baixem a Rocallaura.

Breu refrigeri a Rocallaura i camí de Belltall anant a buscar la Riera de Maldanell i arribant pel Camí de Rocallaura.

Prenem la desviació cap a Les Forques i passant pel parc eòlic i un camí, que més que camí sembla una trialera arribem al Pla de la Bassa de Forès on es divisa tota la Conca de Barberà en direcció Sud (Mirador de la Conca)

Tan bon punt deixem Forés en direcció a Rocafort, en direcció Nord, Montserrat.

Arribem a Rocafort baixant de la Serra veient apropar-se el poble a mesura que anem baixant els 300m de desnivell. i parem per dinar.

Bon dinar i en marxa de nou cam a Montbrió de la Marca amb una pujada considerable on la panxa plena i el terreny tècnic fa que molts ens baixem de la bici.

Des de dalt del Puig Comaverd, tornem a veure Montserrat cap el Nord, la Conca de Barberá cap l’Oest i l’Alt Camp i el mar cap el Sud.

Baixem per la variant de bici que sols és ciclable pels que sembla més una pedrera que una pista i continuem cap ale Coll de Sarrià on prenem direcció Pont d’Armentera Baixant per una pista des d’on es divisa tot l’Alt Camp i el Camp de Tarragona

Arribem al Pont d’Armentera pel Barranc de les Bruixes i comença a fer-se de nit. Tenim el dubte si de tallar cap a El Pla de Santa Maria o anar a Santes Creus i finalment cap a Santes Creus.

Per la pista paral.lela al curs del Gaià i despres de superar el Turò del Mas Alegret arribem a Santes Creus.

Foto de fita aconseguida i amb la caiguda de la nit part del grup es queda a Santes Creus i l’altre part anem a buscar els cotxes al Pla de Santa Maria .

Pujem el Turò de Santes Creus ja casi a les fosques i recorrent el GR175 cap al Pla de Santa Maria entre les Planes del Pla i les Planes de Santes Creus completament de nit.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

(1)  El GR175, la ruta del cister La Ruta del Císter une los monasterios cistercienses de Santes Creus, Poblet y Vallbona de les Monges, situados en las comarcas del Alt Camp, Conca de Barberà y Urgell, visitando, además, el interesantísimo conjunto monumental de la villa ducal de Montblanc.

Ruta circular que, señalizada como sendero de gran recorrido GR 175, tiene una longitud aprox 105 km i 2.450m acum.

Descripció en Palau Robert:
La Ruta del Cister en BTT. Belltall - Santes Creus (*)
La Ruta del Cister en BTT. Poblet - Belltall (*)
La Ruta del Cister en BTT. Santes Creus - Poblet (*)

El GR175, la ruta del Cister:
Los consejos comarcales del Alt Camp, Conca de Barberà y el Urgell, en 1989 iniciaron la colaboración institucional para la promoción de La Ruta del Cister, para aprovechar el atractivo cultural y turístico que ofrecen los tres monasterios de la Cataluña Nueva y los 65 municipios de las tres comarcas. Esta colaboración se concreta con la creación de La Ruta del Cister.
En 1996 el Centro Excursionista la Xiruca Foradada crea el sendero “los caminos de los monasterios”. En 1998 los tres consejos comarcales se interesan por el sendero, lo señalizan con postes de señalización rural y lo incorporan dentro de la promoción de La Ruta del Cister, como nuevo producto turístico de senderismo. En 1999 el recorrido es homologado como sendero de gran recorrido con el número 175, reconocido en el ámbito de la FEDME y de la Era (European Ramblers Association).
El trazado del GR175 une los 3 monasterios: Santes Creus, Poblet y Vallbona de les Monges. Y atraviesa los municipios de: Aiguamúrcia (monasterio de Santes Creus), Pla de Santa Maria, Figuerola del Camp, Montblanc, l’Espluga de Francolí, Vimbodí y Poblet (el monasterio de Poblet), Vallbona de les Monges, Rocallaura, Passanant y Belltall, Forès, Rocafort de Queralt, Sarral (Montbrió de la Marca), Cabra del Camp y el Pont d'Armentera.

(2)  El Pla de Santa Maria és la 'meca' de la construcció de barraques de pedra seca.

Intentarem fer cabre la visita a alguna d'elles: