Ordesa 10/14, Valle de Pineta

Aprox. 24 km i 300m acum+
Nivell: moderat
Ritme: tranquil
Tècnica: pista, carretera i corriol
Sortida pel Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido

A les 9:30h ens trobem a Ainsa per esmorzar i a les 10h iniciem el camí cap a la Vall de Pineta remuntant el rio Cinca.

Aparquem els cotxes davant de l'entrada del camping de Pineta (al començament de la vall) i ens posem en marxa en direcció a l'embassament de Pineta.

Passem per sobre de la pressa i ens fem algunes fotos veient al final de la vall el Macizo de las Tres Sorores (Añisclo, Perdido y Cilindro).

Agafem la pista que remunta el Cinca per la marge dreta i ens hi fiquem en un corriol que va al costat del rio segons ens indica el GPS.

Tornem a sortir a la Pista i anem passant per diferents rieres d'aigua i boscos.

Després de passar el càmping en direcció al Circo de Pineta hem de creuar el rio i afortunadament el pont que hi ha, tot i que amb desperfectes de les darreres pluges, ens ajuda a no ficar-nos fins als genolls a l'aigua.

Continuem remuntat el Cinca, ara pel marge esquerra i en paral.lel a la carretera per un sender bastant tocat per les darreres plujes que connecta amb la carretera poc abans del Refugi de Pineta.

Decidim seguir per la carretera els darrers Km doncs tenim ganes de prendrens una cervesa tranquils al Parador Nacional de Pineta.

Arribem l'Emita de Ntra Señora de Pineta i despres al Parador on aparquem les bicis i fem un refrigeri amb bokata que serveix de dinar contemplant les Cascades del Cinca caient del Glaciar de Monte Perdido i el Balcó de Pineta.

Malgrat la pujada a Los Llanos de la Larri estava al programa no insisteixo en anar i ens quedem al Parador petant la xerrda i disfrutant.

Cap a les 15h tornem per la carretera al camping de Pineta i carregem les bicis als cotxes. Baixada fins a Ainsa i llavors desviació cap a Campo per baixar, seguint el 'Esera fins a Graus on fem un cafè a la seva plaça major.

Després, tornada cap a Vva.