Ordesa 10/14 Miradors Serra de las Cutas

Nivell: moderat
Ritme: tranquil
Tècnica: pista

Sortida pel Parque Nacional de Ordesa i Monte Perdido amb l'objectiu de contemplar el Valle de Ordesa des dels Miradors de la Sierra de las Cutas

Ben aviat ens vam aixecar de Boltaña on havíem fet nit i ens vam dirigir cap a Nerín per la carretera de Sarvisé per tal de veure la Sierra de las Cutas des de Fanlo.

A Nerín (1250m) prepararem les bicis i esmorzem. A les 9:30 sortida per l'Ermita de Santa Maria on s'inicia la pista que porta a la Sierra de las Cutas.

Pista en molt bon estat amb pendent de pujada constant que fem pràcticament sense parades fins a la cota 1894m en la barrera del refugi del Cuello Arenas i on veiem per primera vegada el Macizo de las Tres Sorores (Cilindro, Perdido i Añisclo)

Continuem pujant i en la Plana Billamana (2000m) veiem com carrega l'helicòpter que proveeix al refugio de Goriz.

Deixant a dreta el Pueyo de Mondecieto arribem al paratge de Vaca Rizada

En Vaca Rizada deixem les bicis a peu de pista (2180m) i caminem uns 600m fins al primer mirador (2250m) sobre la Faja de Pelay

Impressionat vista:
-Cap a la dreta; Cisco de Soaso ,amb les seves grades i la Cola de Caballo, i els 1800 m verticals de pedra del Macizo de las Tres Sorores (Cilindro, Perdido i Añisclo).
-Enfront Punta Tobacor.
-Cap a l'Esquerra, La Faja de Pelay, el Bosque de las Hayas, La Pradera, El Gallinero, el Tozal del Mallo i el fondo del Valle de Ordesa..

Tornem a la pista impactats per la inmensitat del paratge i comecem a baixar la Sierra de las Cutas fins al seguent mirador (2132m): Sierrasils
-Enfront Punta Tobacor
-A la Dereta el Macizo de las Tres Sorores (Cilindro, Perdido i Añisclo)
-Dreta el Fons del Valle de Ordesa

Continuem per la pista en direcció a la Punta Acuta i arribem al següent mirador des d'on comencem a veure la Cascada i el Circo de Cotatuero, La Brecha de Rolando, El Dedo El Gallinero i la Faja de las Flores

Novament pista i nova parada en el següent mirador. En ell, veiem tota la caiguda de la Cascada de Cotatuero, el Circo de Cotatuero complet, la Faja de las Flores i la Brecha de Rolando
-A la dreta de la Brecha, El Cedo, El Gallinero, El Tozal del Mallo, La Pradera de Ordesa etc.
-A l'esquerra, El Descargador i el Morron del Tobacor

Després de deleitar-nos amb la vista continuem cap al quart mirador en la falda de la Punta Acuta, Aquest mirador (2150m) es troba situat just sobre del Mirador de Calcilarruego (1950m) de la Senda de los Cazadores. Com els altres sobre la Faja de Pelay.Amb la Pradera de Ordesa als peus (1310m) i just enfront del Circo i cascada de Cotatuero.

Finalment continuem baixant la Sierra de las Cutas deixant a la dreta la Punta Acuta fins a los Miradores del Molar (1985m) des d'on tornem a veure les cumbres del Macizo de las Tres Sorores (Cilindro, Perdido i Añisclo) al fons i un primer pla de la Punta Diazas amb la Pradera d'Ordesa.

En aquest mirador dinem i un grup (amb un lesionat) baixa fins a Torla per l'Ermita de Santa Ana i un altre desfem el camí fet fins a Nerín a buscar els cotxes parant de nou en el mirador de Vaca Rizada on la vista del Macizo de las Tres Sorores (Cilindro, Perdido i Añisclo) de tarda, amb el cel ben net, és encara millor que la del matí.